Dokumentumok
Szervezeti és Működési Szabályzat
Szervezeti és Működési Szabályzat mellékletei
Intézményi tanfelügyelet eredménye
Radványi Árpád vezetői pályázata
Vélemények Radványi Árpád vezető pályázatáról
Tájékoztatás magasabb vezetői beosztás ellátására pályázat kiírásáról
Művészeti Dokumentumok
Művészeti Dokumentumok
1. Térítési díj és tandíj szabályzat
2. Nyilatkozat művészeti oktatásra történő beiratkozáshoz
3. Díjkedvezmény iránti kérelem
6. Díjmentesség iránti kérelem
7. Értesítés a 201…/201… tanévben fizetendő térítési díjról / tandíjról
Közzétételi lista
Különös közzétételi lista
229/2012. (VIII.28) KormányrendeletKülönös közzétételi lista a nevelési-oktatási intézmények részére
2. Az országos mérés-értékelés eredményei, évenként feltüntetve
3. Az intézmény lemorzsolódási, évismétlési mutatói
4. Szakkörök igénybevételének lehetősége, mindennapos testedzés lehetősége
5. Hétvégi házi feladat szabályai, iskolai dolgozatok szabályai, osztályozó vizsgák
7. Iskolai osztályok száma, illetve az egyes osztályokban a tanulók létszáma
9. Térítési és tandíjszabályzat
10. KAFFEE projekt (elektronikus ügyintézés segédlet és tájékoztató) és e-ügyintézés weboldal
11. A házirend (COVIDOS) melléklete
2. Az országos mérés-értékelés eredményei, évenként feltüntetve
Az elmúlt 4 évben iskolánk az országos átlagnak megfelelően teljesített a mért kompetencia területeken évfolyamonként. Ezen adatok tükrözik, hogy az adott tanévben, az adott évfolyamokon milyen a tanulók összetétele.
Matematika:
6. osztály: 1451 (országos 1475, régió 1404, vármegye 1396, járás 1449)
A feladatellátási hely eredményei szignifikánsan nem különböznek az adott értékektől.
7. osztály: 1522 (országos 1549, régió 1484, vármegye 1470, járás 1535)
A feladatellátási hely eredményei szignifikánsan nem különböznek az adott értékektől.
8. osztály:1551 (országos 1586, régió 1523, vármegye 1505, járás 1543)
A feladatellátási hely eredménye nem különbözik szignifikánsan az adott értékektől.
Szövegértés:
6. osztály: 1447 (országos 1432, régió 1363, vármegye 1350, járás 1403)
A feladatellátási hely eredménye nem különbözik szignifikánsan az országos értékhez képest, de a régió és járás átlagától eredménye szignifikánsan magasabb.
7. osztály: 1499 (országos 1505, régió 1443, vármegye 1428, járás 1484)
A feladatellátási hely eredménye nem különbözik szignifikánsan az adott értékektől, kivétel a vármegye átlag, amitől eredménye magasabb.
8. osztály:1497 (országos 1513, régió 1451, vármegye 1434, járás 1473)
A feladatellátási hely eredménye nem különbözik szignifikánsan az adott értékektől, kivétel a vármegye átlag, amitől eredménye magasabb.
Természettudomány:
6. osztály: 1464 (országos 1472, régió 1401, vármegye 1391, járás 1440)
A feladatellátási hely eredménye szignifikánsan nem különbözik az országos átlagtól, míg a többihez képest magasabb.
7. osztály: 1514 (országos 1547, régió 1482, vármegye 1467, járás 1527)
A feladatellátási hely eredményei szignifikánsan nem különböznek az adott értékektől.
8. osztály:1570 (országos 1569, régió 1502, vármegye 1484, járás 1524)
A feladatellátási hely eredménye szignifikánsan nem különbözik az országos és járási átlagtól, míg magasabb a régió és vármegye átlagtól.
Angol nyelv:
6. osztály: 1472 (országos 1474, régió 1416, vármegye 1408, járás 1463)
A feladatellátási hely eredményei szignifikánsan nem különböznek az adott értékektől.
7. osztály: 1492 (országos 1546, régió 1481, vármegye 1469, járás 1528)
A feladatellátási hely eredményei szignifikánsan nem különböznek az adott értékektől.
8. osztály:1591 (országos 1591, régió 1515, vármegye 1498, járás 1549)
A feladatellátási hely eredménye szignifikánsan magasabb a vármegye átlagától, míg a többi eredménytől nem különbözik.
Német nyelv:
6. osztály: 1424 (országos 1471, régió 1376, vármegye 1360, járás 1462)
A feladatellátási hely eredménye nem különbözik szignifikánsan három értéktől, a vármegye átlagtól magasabb.
7. osztály: A feladatellátási helyen ezen az évfolyamon nem volt német nyelvi csoport.
8. osztály:1497 (országos 1552, régió 1473, vármegye 1448, járás 1599)
A feladatellátási hely eredménye nem különbözik szignifikánsan három értéktől, a járási átlagtól szignifikánsan magasabb.
3. Az intézmény lemorzsolódási, évismétlési mutatói
Lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók:
2023/2024. |
5 | 6 | 7 | 8 |
Összesen |
Tanulók létszáma* |
0 | 1 | 3 | 2 |
6 |
Ebből évfolyamismétlésre utasított* |
0 | 1 | 2 | 0 |
0 |
2023/2024. | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Évfolyamismétlésre utasított* | 1 | 1 |
Továbbtanulások
Év |
gimnázium |
technikum |
szakközépiskola |
6. oszt. |
8.oszt. |
2023/2024. |
12 fő |
26 fő |
6 fő |
3 fő |
1 fő |
Veszélyeztetett: 18 tanuló
Hátrányos helyzetű: 5 tanuló
Halmozottan hátrányos helyzetű: 5 tanuló
Lemorzsolódással veszélyeztetett tanuló: 6 tanuló
4. Szakkörök igénybevételének lehetősége, mindennapos testedzés lehetősége
Szakkörök 2024/2025-ben:
Szakkörök megnevezése |
Résztvevők száma |
Szakkört vezető pedagógusok |
Lego robot |
15 |
Hajdu Istvánné |
Lego programozás |
15 |
Mészáros Attila |
Informatika 2.a |
21 |
Mészáros Attila |
Informatika 2.b |
22 |
Mészáros Attila |
Informatika alsó |
14 |
Mészáros Attila |
Angol szakkör/1. |
22 |
Mádai Linda |
Angol szakkör/2. |
14 |
Balogh Judit |
Tehetséggondozó szakkör Mini |
26 |
Baráth Péter |
Tehetséggondozó szakkör Tini |
17 |
Szabó Csenge |
Tehetséggondozó szakkör Junior |
15 |
Baráth Péter |
Tehetséggondozó szakkör Páros |
18 |
Baráth Péter |
Népi játékok |
22 |
Dozsnyákné Holló Emese |
Alkotóműhely alsó |
14 |
Csőry Alexandra Gréta |
Alkotóműhely felső |
16 |
Blaskovics Attila |
Kézműves szakkör |
16 |
Sarokné Aczél Krisztina |
ISK röplabda |
17 |
Deményi Orsolya |
ISK labdarúgás |
18 |
Kis Róbert |
Magyar szakkör 2. évfolyam |
14 |
Martinákné Bok Noémi |
Magyar szakkör 3. évfolyam |
14 |
Horváth Nóra |
Matematika szakkör 3. évfolyam |
14 |
Szűcs-Babus Angéla |
Matematika szakkör 4. évfolyam |
17 |
Fekete Györgyi |
ÖKO szakkör |
15 |
Troznainé Durda Csilla |
5. Hétvégi házi feladat szabályai, iskolai dolgozatok szabályai
Az otthoni (napközis és tanulószobai) felkészüléshez előírt írásbeli és szóbeli feladatok meghatározásának elvei és korlátai
Elvei:
- - szerves egységet kell alkotnia az iskolai közös tanulási tevékenységgel
- - a teljesítményképes nyelvtudás kialakítását kell elősegítenie
- - az ismeretek tartós bevésését és önálló gyakorlati alkalmazását kell biztosítania
- - a tanórai munka kiegészítését, az ott szerzett jártasságok, készségek, képességek további fejlesztését kell szolgálnia
- - az egyéni gyakorláshoz minden esetben példát kell adnunk
- - ügyelni kell a szóbeli és írásbeli feladatok arányára
- - a leglényegesebb jelenségek gyakorlására kell, hogy késztesse a tanulókat (bővítse a szókincset)
- - mennyisége és nehézségi foka feleljen meg a tanulók életkori sajátosságainak, fejlettségi szintjének és teljesítőképességének – alkalmanként differenciált is lehet
- - a sikerélmény ösztönöz, növeli a teljesítőképességet, ezért fontos minden évfolyamon a házi feladatok tudatos, tervszerű tervezése (rendszeresen kapjanak)
- - szorgalmi feladatot, gyűjtőmunkát a tanuló önként is kérhet
Korlátai:
- - A 132/1982. MM utasításhoz kapcsolódó szakmai irányelvekben korosztályonként maximált a tanulási idő. Az a célja, hogy az optimális terhelhetőségre hívja fel a házi feladatot kijelölő tanító, szaktanár figyelmét, s a gyerekeket a rendelkezésre álló idő hatékony kihasználására szoktassa. Így biztosítva, hogy maradjon idő játékra, pihenésre, a személyiség további gazdagítására.
- - Az 1. osztályban 30, a másodikban 45, a 3-4.-ben 60, az 5-6.-ban 90 a 7-8. osztályban pedig legfeljebb 120 perc fordítható összesen az egyéni felkészülésre.
- - Ha az említett idő a felkészüléshez nem elég, azt a következő szubjektív, illetve objektív okok magyarázhatják:- A tananyag elsajátításához és a továbbhaladáshoz szükséges mennyiségű írásbeli és szóbeli házi feladatot adhat a nevelő.
- - a tanulási idő megszervezése nem elég gazdaságos
- - a gyerekek többsége rossz módszerrel tanul
- - az optimálisnál több vagy nem kellően differenciált a házi feladat (általában vagy egy-egy tantárgyból)
- - a tanítási órán a gyerekek nem értették meg kellőképpen azt az anyagrészt, amelyhez - a házi feladat kapcsolódik.
Osztályozó vizsgák:
Tantárgy | Írásbeli v. | Szóbeli v. | Gyakorlati v. |
Alsó tagozat | |||
Magyar nyelv | + | + | |
Irodalom | + | + | |
Idegen nyelv | + | + | |
Matematika | + | + | |
Etika/ Hit és erkölcstan | + | + | |
Környezetismeret | + | + | |
Ének - zene | + | + | |
Vizuális kultúra | + | + | |
Életvitel és gyakorlat | + | + | |
Testnevelés és sport | + | ||
Felső tagozat | |||
Magyar nyelv | + | + | |
Idegen nyelv | + | + | |
Idegen nyelv | + | + | |
Matematika | + | + | |
Etika/ Hit és erkölcstan | + | + | |
Történelem | + | + | |
Természetismeret | + | + | |
Fizika | + | + | |
Kémia | + | + | |
Biológia | + | + | |
Földrajz | + | + | |
Ének-zene | + | + | |
Tánc és dráma | + | ||
Vizuális kultúra | |||
Informatika | + | + | + |
Technika, életvitel és gyakorlat | + | ||
Testnevelés és sport | + | ||
Gyermektánc | + | ||
Társastánc | + | ||
Viselkedéskultúra | + | ||
Társastánctörténet | + | ||
Társastánc gimnasztika | + | ||
Történelmi társastánc | + | ||
Vizuális alapozó gyakorlat | + | ||
Vizuális alkotógyakorlat | + | ||
Grafika és festészet alapjai | + | ||
Grafika és festészet műhelygyakorlat | + |
6. 2024/2025. tanév rendje
Kezdő napja: 2024. szeptember 1. (vasárnap)
Záró napja: 2025. június 20. (péntek)
Tanítási napok száma: 183 nap
Szorgalmi időszak:
2024. szeptember 2. (első tanítási nap - hétfő)
2025. június 20. (péntek)
1. félév: 2025. január 17-ig tart
A félévi értesítő kiosztásának időpontja: 2025. január 24-ig
2. félév: 2025. január 18 - 2025. június 20.
Tanítási szünetek:
Az őszi szünet előtti utolsó tanítási nap 2024. október 25. (péntek), a szünet utáni első tanítási nap 2024. november 4. (hétfő).
A téli szünet előtti utolsó tanítási nap 2024. december 20. (péntek), a szünet utáni első tanítási nap 2025. január 6. (hétfő).
A tavaszi szünet előtti utolsó tanítási nap 2025. április 16. (szerda), a szünet utáni első tanítási nap 2025. április 28. (hétfő).
7. Iskolai osztályok száma, illetve az egyes osztályokban a tanulók létszáma az aktuális tanévben
Osztályok száma: 16 osztályLétszámadatok osztályokra bontva:
1. évfolyam | a osztály | 18 fő |
b osztály | 17 fő | |
2. évfolyam | a osztály | 21 fő |
b osztály | 22 fő | |
3. évfolyam | a osztály | 15 fő |
b osztály | 16 fő | |
4. évfolyam | a osztály | 20 fő |
b osztály | 21 fő | |
5. évfolyam | a osztály | 25 fő |
b osztály | 23 fő | |
6. évfolyam | a osztály | 28 fő |
b osztály | 28 fő | |
7. évfolyam | a osztály | 20 fő |
b osztály | 21 fő | |
8. évfolyam | a osztály | 16 fő |
b osztály | 22 fő |
Napközis csoportok száma: 8 csoport
1. csoport | 18 fő |
2. csoport | 17 fő |
3. csoport | 21 fő |
4. csoport | 21 fő |
5. csoport | 26 fő |
6. csoport | 19 fő |
7. csoport | 19 fő |
8. csoport | 46 fő |