Dokumentumok
Szervezeti és Működési Szabályzat
Szervezeti és Működési Szabályzat mellékletei
Intézményi tanfelügyelet eredménye
Radványi Árpád vezetői pályázata
Vélemények Radványi Árpád vezető pályázatáról
Tájékoztatás magasabb vezetői beosztás ellátására pályázat kiírásáról
Művészeti Dokumentumok
Művészeti Dokumentumok
1. Térítési díj és tandíj szabályzat
2. Nyilatkozat művészeti oktatásra történő beiratkozáshoz
3. Díjkedvezmény iránti kérelem
6. Díjmentesség iránti kérelem
7. Értesítés a 201…/201… tanévben fizetendő térítési díjról / tandíjról
Közzétételi lista
Különös közzétételi lista
229/2012. (VIII.28) KormányrendeletKülönös közzétételi lista a nevelési-oktatási intézmények részére
2. Az országos mérés-értékelés eredményei, évenként feltüntetve
3. Az intézmény lemorzsolódási, évismétlési mutatói
4. Szakkörök igénybevételének lehetősége, mindennapos testedzés lehetősége
5. Hétvégi házi feladat szabályai, iskolai dolgozatok szabályai, osztályozó vizsgák
7. Iskolai osztályok száma, illetve az egyes osztályokban a tanulók létszáma
9. Térítési és tandíjszabályzat
10. KAFFEE projekt (elektronikus ügyintézés segédlet és tájékoztató) és e-ügyintézés weboldal
11. A házirend (COVIDOS) melléklete
2. Az országos mérés-értékelés eredményei, évenként feltüntetve
Az elmúlt 4 évben iskolánk az országos átlagnak megfelelően teljesített a mért kompetencia területeken évfolyamonként. Ezen adatok tükrözik, hogy az adott tanévben, az adott évfolyamokon milyen a tanulók összetétele.
Matematika:
6. osztály: 1433 (országos 1493, az első viszonyítási csoport 1517, a második viszonyítási csoport 1529)
A feladatellátási hely eredményénél szignifikánsan magasabbak az adott értékek.
8. osztály: 1618 (országosan 1602, az első viszonyítási csoport 1620, a második viszonyítási csoport 1635)
A feladatellátási hely eredménye nem különbözik szignifikánsan az adott értékektől.
Szövegértés:
6. osztály: 1449 (országosan 1475, az első viszonyítási csoport 1505, a második viszonyítási csoport 1516)
A feladatellátási hely eredménye nem különbözik szignifikánsan az országos értékhez képest, de az első és második viszonyítási csoport eredménye szignifikánsan magasabb.
8. osztály: 1550 (országosan 1535, az első viszonyítási csoport 1555, a második viszonyítási csoport 1570)
A feladatellátási hely eredménye nem különbözik szignifikánsan az adott értékektől.
Természettudomány:
6. osztály: 1444 (országosan 1500, az első viszonyítási csoport 1528, a második viszonyítási csoport 1539)
A feladatellátási hely eredményénél szignifikánsan magasabbak az adott értékek.
8. osztály: 1536 (országosan 1587, az első viszonyítási csoport 1602, a második
viszonyítási csoport 1616)
A feladatellátási hely eredményénél szignifikánsan magasabbak az adott értékek.
3. Az intézmény lemorzsolódási, évismétlési mutatói
Lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók:
2022/2023. |
5 | 6 | 7 | 8 |
Összesen |
Tanulók létszáma* |
0 | 0 | 5 | 2 |
7 |
Ebből évfolyamismétlésre utasított* |
0 | 0 | 0 | 0 |
0 |
Továbbtanulások
Év |
gimnázium |
szakgimnázium |
szakközépiskola |
6. oszt. |
8.oszt. |
2022/2023. |
14 fő |
19 fő |
7 fő |
1 fő |
0 fő |
Veszélyeztetett: 32 tanuló
Hátrányos helyzetű: 10 tanuló
Halmozottan hátrányos helyzetű: 7 tanuló
Lemorzsolódással veszélyeztetett tanuló: 7 tanuló
4. Szakkörök igénybevételének lehetősége, mindennapos testedzés lehetősége
Szakkörök 2023/2024-ben:
Szakkörök megnevezése |
Résztvevők száma |
Szakkört vezető pedagógusok |
Informatika 1.a |
21 |
Korbély Szilárd |
Informatika 1.b |
20 |
Korbély Szilárd |
Informatika 2.a |
17 |
Korbély Szilárd |
Informatika 2.b |
16 |
Korbély Szilárd |
Informatika felsős |
14 |
Korbély Szilárd |
Angol szakkör 5. |
20 |
Mádai Linda |
Angol szakkör 6-8. |
14 |
Balogh Judit |
Tehetséggondozó szakkör Mini |
15 |
Lükő Dalma |
Tehetséggondozó szakkör Tini |
14 |
Baráth Péter |
Tehetséggondozó szakkör Junior |
15 |
Baráth Péter |
Tehetséggondozó szakkör Páros |
20 |
Baráth Péter és Lükő Dalma |
Népi játékok |
24 |
Dozsnyákné Holló Emese |
Alkotóműhely alsó |
15 |
Csőry Alexandra Gréta |
Alkotóműhely felső |
14 |
Blaskovics Attila |
Kézműves szakkör |
21 |
Sarokné Aczél Krisztina |
ISK röplabda |
17 |
Deményi Orsolya |
ISK labdarúgás |
18 |
Kis Róbert |
Magyar szakkör 2. évfolyam |
14 |
Horváth Nóra |
Magyar szakkör 3. évfolyam |
15 |
Troznainé Durda Csilla |
Magyar szakkör 4. évfolyam |
14 |
Deák Nóra |
Matematika szakkör 2. évfolyam |
14 |
Szűcs-Babus Angéla |
Matematika szakkör 3. évfolyam |
14 |
Fekete Györgyi |
Matematika szakkör 4. évfolyam |
14 |
Kónyáné Simon Edit |
ÖKO szakkör |
16 |
Troznainé Durda Csilla |
5. Hétvégi házi feladat szabályai, iskolai dolgozatok szabályai
Az otthoni (napközis és tanulószobai) felkészüléshez előírt írásbeli és szóbeli feladatok meghatározásának elvei és korlátai
Elvei:
- - szerves egységet kell alkotnia az iskolai közös tanulási tevékenységgel
- - a teljesítményképes nyelvtudás kialakítását kell elősegítenie
- - az ismeretek tartós bevésését és önálló gyakorlati alkalmazását kell biztosítania
- - a tanórai munka kiegészítését, az ott szerzett jártasságok, készségek, képességek további fejlesztését kell szolgálnia
- - az egyéni gyakorláshoz minden esetben példát kell adnunk
- - ügyelni kell a szóbeli és írásbeli feladatok arányára
- - a leglényegesebb jelenségek gyakorlására kell, hogy késztesse a tanulókat (bővítse a szókincset)
- - mennyisége és nehézségi foka feleljen meg a tanulók életkori sajátosságainak, fejlettségi szintjének és teljesítőképességének – alkalmanként differenciált is lehet
- - a sikerélmény ösztönöz, növeli a teljesítőképességet, ezért fontos minden évfolyamon a házi feladatok tudatos, tervszerű tervezése (rendszeresen kapjanak)
- - szorgalmi feladatot, gyűjtőmunkát a tanuló önként is kérhet
Korlátai:
- - A 132/1982. MM utasításhoz kapcsolódó szakmai irányelvekben korosztályonként maximált a tanulási idő. Az a célja, hogy az optimális terhelhetőségre hívja fel a házi feladatot kijelölő tanító, szaktanár figyelmét, s a gyerekeket a rendelkezésre álló idő hatékony kihasználására szoktassa. Így biztosítva, hogy maradjon idő játékra, pihenésre, a személyiség további gazdagítására.
- - Az 1. osztályban 30, a másodikban 45, a 3-4.-ben 60, az 5-6.-ban 90 a 7-8. osztályban pedig legfeljebb 120 perc fordítható összesen az egyéni felkészülésre.
- - Ha az említett idő a felkészüléshez nem elég, azt a következő szubjektív, illetve objektív okok magyarázhatják:- A tananyag elsajátításához és a továbbhaladáshoz szükséges mennyiségű írásbeli és szóbeli házi feladatot adhat a nevelő.
- - a tanulási idő megszervezése nem elég gazdaságos
- - a gyerekek többsége rossz módszerrel tanul
- - az optimálisnál több vagy nem kellően differenciált a házi feladat (általában vagy egy-egy tantárgyból)
- - a tanítási órán a gyerekek nem értették meg kellőképpen azt az anyagrészt, amelyhez - a házi feladat kapcsolódik.
Osztályozó vizsgák:
Tantárgy | Írásbeli v. | Szóbeli v. | Gyakorlati v. |
Alsó tagozat | |||
Magyar nyelv | + | + | |
Irodalom | + | + | |
Idegen nyelv | + | + | |
Matematika | + | + | |
Etika/ Hit és erkölcstan | + | + | |
Környezetismeret | + | + | |
Ének - zene | + | + | |
Vizuális kultúra | + | + | |
Életvitel és gyakorlat | + | + | |
Testnevelés és sport | + | ||
Felső tagozat | |||
Magyar nyelv | + | + | |
Idegen nyelv | + | + | |
Idegen nyelv | + | + | |
Matematika | + | + | |
Etika/ Hit és erkölcstan | + | + | |
Történelem | + | + | |
Természetismeret | + | + | |
Fizika | + | + | |
Kémia | + | + | |
Biológia | + | + | |
Földrajz | + | + | |
Ének-zene | + | + | |
Tánc és dráma | + | ||
Vizuális kultúra | |||
Informatika | + | + | + |
Technika, életvitel és gyakorlat | + | ||
Testnevelés és sport | + | ||
Gyermektánc | + | ||
Társastánc | + | ||
Viselkedéskultúra | + | ||
Társastánctörténet | + | ||
Társastánc gimnasztika | + | ||
Történelmi társastánc | + | ||
Vizuális alapozó gyakorlat | + | ||
Vizuális alkotógyakorlat | + | ||
Grafika és festészet alapjai | + | ||
Grafika és festészet műhelygyakorlat | + |
6. 2023/2024. tanév rendje
Kezdő napja: 2023. szeptember 1. (péntek)
Záró napja: 2024. június 21. (péntek)
Tanítási napok száma: 180 nap
Szorgalmi időszak:
2023. szeptember 1. (első tanítási nap - péntek)
2024. június 21. (péntek)
1. félév: 2023. szeptember 1 - 2024. január 19.(péntek)
A félévi értesítő kiosztásának időpontja: 2024. január 26.
2. félév: 2023. január 22 - 2024. június 21.
Tanítási szünetek:
Az őszi szünet előtti utolsó tanítási nap 2023. október 27. (péntek), a szünet utáni első tanítási nap 2023. november 6. (hétfő).
A téli szünet előtti utolsó tanítási nap 2023. december 21. (csütörtök), a szünet utáni első tanítási nap 2024. január 8. (hétfő).
A tavaszi szünet előtti utolsó tanítási nap 2024. március 27. (szerda), a szünet utáni első tanítási nap 2024. április 8. (hétfő).
7. Iskolai osztályok száma, illetve az egyes osztályokban a tanulók létszáma az aktuális tanévben
Osztályok száma: 16 osztályLétszámadatok osztályokra bontva:
1. évfolyam | a osztály | 21 fő |
b osztály | 20 fő | |
2. évfolyam | a osztály | 17 fő |
b osztály | 16 fő | |
3. évfolyam | a osztály | 23 fő |
b osztály | 20 fő | |
4. évfolyam | a osztály | 24 fő |
b osztály | 25 fő | |
5. évfolyam | a osztály | 26 fő |
b osztály | 26 fő | |
6. évfolyam | a osztály | 24 fő |
b osztály | 24 fő | |
7. évfolyam | a osztály | 18 fő |
b osztály | 23 fő | |
8. évfolyam | a osztály | 18 fő |
b osztály | 26 fő |
Napközis csoportok száma: 8 csoport
1. csoport | 21 fő |
2. csoport | 19 fő |
3. csoport | 28 fő |
4. csoport | 22 fő |
5. csoport | 16 fő |
6. csoport | 22 fő |
7. csoport | 20 fő |
8. csoport | 37 fő |